Luach-Nadlan_MainPic עסקת נדל
Luach-Nadlan_MainPic עסקת נדל
פנייה לייעוץ אישי



    3 דברים שחשוב לבדוק לפני שרוכשים דירה

    בשעה טובה ומוצלחת החלטתם לרכוש דירה. מאחר ומדובר בעסקה החשובה של חייכם ובהשקעה כלכלית גבוה, ורגע לפני החתימה על חוזה הרכישה, ריכזנו  מספר דברים שחשוב לדעת. יודגש, הרשימה במאמר זה אינה ממצה ואינה מכסה את כל הבדיקות הנדרשות.

    3 דברים שחשוב לבדוק לפני שרוכשים דירה

    תוכן עניינים

    #1 – התרשמות מהדירה עצמה ומסביבת המגורים

    לפני רכישת הדירה, מומלץ לבדוק את תקינות המבנה והדירה עצמה וכן את תקינות כלל המערכות הקיימות בדירה לרבות: ברזים, שירותים, מצב הקירות, חלונות, תריסים וכו'. לעניין זה מומלץ להזמין חברה אשר מבצעת בדיקה הנדסית למבנה.

    בדיקה זו מבוצעת על ידי בעל מקצוע שהינו הנדסאי במקצועו בעזרת מכשירים שונים וניתן באמצעות הבדיקה לגלות רטיבויות, סדקים במבנה ועוד דברים שלעיתים נסתרים מהעין.

    כמו כן, חשוב לבדוק את כיוני האוויר בדירה, האם הדירה מוארת מספיק, וכל פרמטר אחר בראיה לתווך ארוך בוודאי ככל שהנכם מתכוונים להתגורר בדירה.

    בנוסף הפרמטרים הסביבתיים חשובים לא פחות. צאו להסתובב בשכונה (ורצוי בשעות שונות של היום).

    בדקו גישות לצירי תחבורה מרכזיים, בדקו קיומם של בתי ספר וגני ילדים, בדקו האם השכונה רועשת או שקטה, אילו חנויות יש בקרבת מקום, האם עתיד להבנות בקרבת מקום בניינים נוספים (בדיקה זו נעשית בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית).

    חשוב לצין שכל אלה משפיעים באופן ישיר על מחיר הנכס בהווה ובעתיד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      #2 – בדיקה בלשכת רישום המקרקעין – "טאבו"

      תחילה יש לבדוק את מצב הזכויות בנכס שהנכם מתכוונים לרכוש וזאת באמצעות הוצאת נסח טאבו מעודכן מלשכת רישום המקרקעין. נסח טאבו הינו מסמך חשוב אשר באמצעותו תוכלו ללמוד דברים שונים על הנכס וביניהם:

      • האם הדירה רשומה בטאבו
      • מהם זכויות המוכר בנכס.
      • האם לדירה ישנן הצמדות (מחסן, חנייה, גג וכו')
      • האם על הדירה רובצים שעבודים/עיקולים
      • האם קיימת משכנתא
      • מה חלקו של המוכר בדירה

      על מנת להוציא נסח טאבו עליכם להצטייד במספר הגוש, החלקה, ותת החלקה. עליכם להיכנס לאתר לשכת רישום המקרקעין ולאחר הקלדת הנתונים ותשלום האגרה תקבלו את הנסח.

      מרגע קבלת הנסח ערכו השוואה של פרטי המוכר כפי שהם כתובים בתעודת זהות אל מול המצוין בנסח (בידרה חדשה מקבלן – יש לבדוק מי הבעלים של הקרקע), בדקו האם ישנן הערות אזהרה, שעבודים/עיקולים וכו.

      #3 – עיון במסמכי תיק הבית המשותף

      לכל בית משותף קיים תיק בית משותף אותו ניתן להזמין באופן מקוון מאתר לשכת רישום המקרקעין לאחר תשלום אגרה. גם במקרה זו עליכם להצטייד במספר גוש ובמספר חלקה של הנכס. המסמכים שתקבלו לאחר הקלדת הנתונים ותשלום האגרה הינם:

      • צו רישום בית משותף, תקנון ותשריט.
      • צו תיקון בית משותף או תקנון (ככל שישנו).
      • צו ביטול בית משותף.

      ככל שהנכם מתכננים לקחת משכנתא מהבנק חשוב שתדעו שהבנקים נוהגים לבקש את מסמכי הבית המשותף. מעבר לכך בתשריט תוכלו לזהות את מיקום הנכס (קומה בניין וכו'), לבדוק האם במהלך השנים בוצעו בנכס שינויים וכן לוודא שיש התאמה בין הנכס לבין הזכיות כפי שהן רשומות בנסח טאבו.

      לסיכום – רכישת דירה בין אם להשקעה ובין אם למגורים הינה אחת ההחלטות החשובות שתקבלו בחייכם. מאחר ומדובר בהשקעה כספית משמעותית – מן הראוי שכל ההיבטים יילקחו בחשבון.

      ונסיים בציטוט מדברים שכתב עורך הדין למקרקעין אריאל אורן: "חייב אדם להיכנס לעסקת מקרקעין מצוייד עם עו״ד הבקיא בתחום המקרקעין". בהצלחה!

      *אנחנו עושים מאמץ לדייק ועדיין יובהר כי כל המופיע באתר L.Nadlan אינו מחליף ייעוץ משפטי, אין בו חוות דעת או המלצה. המסתמך על האמור – עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2316781 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף