Luach-Nadlan_MainPic עסקת נדל
Luach-Nadlan_MainPic עסקת נדל
פנייה לייעוץ אישי



    כמה תשלמו לעורך דין עבור עסקת נדל"ן בישראל?

    שכר טרחת עורך דין בעסקאות נדל"ן הוא אינו סכום או טווח קבוע, אך קיים טווח מקובל ומומלץ לעורכי דין, בהתאם לסוג העסקה ושווי הנכס.

    המאמר שלפניכם, יסייע לכם להבין טוב יותר כיצד מחושב שכר טרחה לעורך דין בעסקאות נדל"ן, מהו תפקידו של עורך הדין בעסקאות אלו ומה משפיע על גובה שכר בטרחה.

    תוכן עניינים

    איך מחושב שכר טרחה לעורך דין בעסקת נדל"ן?

    בעסקאות נדל"ן, שכר טרחה לעורך דין מחושב בהתאם לסוג העסקה המתבצעת ובשכלול מספר גורמים אחרים בעסקה. באופן כללי, ניתן לומר כי שכר הטרחה המקובל בעסקת נדל"ן עומד על 0.5% ועד 1% משווי הנכס בתוספת מע"מ. אולם כפי שצוין קודם, המחיר משתנה בעיקר בהתאם לסוג העסקה.

    כך למשל, שכר טרחה עבור עריכת חוזה שכירות לרוב יהיה שווה לחצי משכר הדירה, ואילו שכר טרחה עבור רישום משכנתא לרוב יהיה כ 0.5% מסכום ההלוואה. לעומת זאת, שכר טרחה עבור רישום לפי צו ירושה או צוואה, נע לרוב בין 600-900 ₪.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אילו פרמטרים משפיעים על הסכום שתשלמו לעורך דין בעסקת נדל"ן?

      ישנם מספר פרמטרים המשפיעים על גובה שכר הטרחה שתשלמו לעורך דין בעסקת נדל"ן כגון מורכבות העסקה, שווי הנכס המדובר, והמוניטין וניסיונו של עורך הדין. ככל שמדובר בעסקת נדל"ן מורכבת יותר, הדורשת מעורך הדין שלכם התעסקות מרובה בתיק וביצוע בדיקות רבות, כך סביר להניח ששכר הטרחה שתשלמו יהיה גבוה יותר.כלומר, במידה שמדובר בעסקה שעל הנכס קיימים חובות, שעבודים או בעיות אחרות, הדורשות טיפול נוסף והתעסקות נוספת של עורך הדין, שכר הטרחה עשוי להיות גבוה יותר. ההשפעה של שווי הנכס על גובה שכר הטרחה, היא ששכר טרחה של עורך דין מחושב בהתאם לאחוזים מסוימים משווי העסקה. כלומר, עורך דין שלוקח 0.5%, שכרו ישתנה בהתאם לשווי הנכס.

      בנוסף, במקרים בהם שווי נכס נמוך במיוחד, עורך הדין עשוי לקחת אחוזים גבוהים יותר מאשר במקרים בהם שווי הנכס גבוה.

      בהקשר של ניסיון ומוניטין, ככל שעורך הדין שלכם יותר וותיק ומנוסה, כך גם שכר הטרחה שלו יהיה גבוה יותר.

      מהו תפקידו של עורך דין בעסקת נדל"ן?

      תפקידו של עורך דין בעסקת נדל"ן כולל ביצוע בדיקות שונות ובירור פרטים אודות הנכס, תוך ליווי משפטי שמטרתו לוודא כי העסקה מתבצעת כשורה ולהבטיח את מימוש זכויותיכם. תפקידו של עורך הדין בא לידי ביטוי במספר עניינים:

      ביצוע בדיקות מקדמיות בעלות אופי משפטי – עורך הדין שמלווה אתכם בעסקת הנדל"ן, יבדוק שהנכס רשום בטאבו על שמו של האדם שאיתו דיברתם ואת פרטי הנכס.
      כמו כן, עורך הדין יבדוק גם האם יש שעבודים, חובות, זכויות בנייה, זכויות של צד שלישי על הנכס או כל פרט אחר שעשוי להפריע לביצוע העסקה.

      בחינת החוזה – כפי שצוין קודם, תפקידו של עורך הדין הוא להבטיח מימוש מלא של הזכויות שלכם במסגרת העסקה. כך, עורך הדין יבחן את החוזה שהציע הצד השני ויוודא כי החוזה תקין ומשרת את האינטרסים שלכם.
      בנוסף, עורך הדין יוודא כי הצד השני לעסקה אכן מנהל משא ומתן בתום לב, ומגלה את כלל הפרטים החשובים לעסקה, זאת בהתאם לחוק החוזים.

      בדיקת המיסים העשויים לחול על העסקה ודיווחם – בעת ביצוע עסקת נדל"ן קיימים מספר סוגי מיסים והיטלים שעשויים לחול על העסקה כגון מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה ועוד. עורך הדין שלכם יברר אילו מיסים צפויים לחול על העסקה ובהתאם לכך ייתן חוות דעתו בנוגע לכדאיות העסקה עבורכם.

      בנוסף, עורך הדין יטפל בעניין הדיווח לרשות המיסים על קיומה של העסקה כנדרש.

      כמה אחוזים תשלמו לעורך דין במכירת דירה?

      במקרה של מכירת או קניית דירה, שכר הטרחה של עורך הדין מושפע באופן ישיר משווי הנכס. כך, במכירת דירה, תשלמו לעורך הדין בין 0.25% – 1% משווי הנכס, כאשר לרוב נהוג לגבות 0.5%. יש לשים לב, שלסכום זה עלולות להתווסף הוצאות נוספות כגון תשלום על רישום בטאבו, רישום הערת אזהרה וכדומה.

      לסיכום, עבור עסקת נדל"ן בישראל תשלמו שכר טרחה שישתנה בהתאם לשווי הנכס וכפי שהוסבר קודם, שכר הטרחה יושפע גם ממורכבות העסקה ומגורמים נוספים. בכל מקרה, חשוב לציין כי לא מדובר בטווח מחירים מחייב, כך שעורכי הדין רשאים לגבות שכר טרחה כראות עיניהם.

      *אנחנו עושים מאמץ לדייק ועדיין יובהר כי כל המופיע באתר L.Nadlan אינו מחליף ייעוץ משפטי, אין בו חוות דעת או המלצה. המסתמך על האמור – עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2316781 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף