Luach-Nadlan_MainPic עסקת נדל
Luach-Nadlan_MainPic עסקת נדל
פנייה לייעוץ אישי



    עלויות של גירושין בגישור או גירושין בהסכמה

    שאלת העלות היא אחת השאלות המרכזיות בהליכי גירושין. ההחלטה לסיים נישואין כרוכה לא רק בעלויות רגשיות, אלא גם כלכליות, ויש לתת על כך את הדעת עוד לפני תחילת ההליכים. ישנם כמה "מסלולי" גירושין שניתן לבחור ביניהם, כאשר אחד מהם הוא מסלול של גירושין בגישור או גירושין בהסכמה. אם אתם שוקלים לסיים את הנישואים שלכם, חשוב להכיר את המונחים האלו ולגלות עלויות של גירושין בגישור או גירושין בהסכמה.

    עלויות של גירושין בגישור או גירושין בהסכמה

    תוכן עניינים

    מהו גישור גירושין?

    אין ספק שבתהליך הגירושין צפים לא מעט דברים, והרוחות עלולות להתלהט. סיום של מערכת יחסים עלול לפגוע ביחסים של שני הצדדים, וכדי למזער את הנזקים עד כמה שניתן, זוגות רבים בוחרים במסלול של גישור גירושין.

    גישור גירושין הוא הליך שמטרתו היא להביא את שני הצדדים להסכם גירושין.

    במסגרת הליך הגישור, מתנהלים דיונים בין בני הזוג עם מטרה ברורה להגיע להסכם. כאשר מסיימים מערכת נישואין, יש להגיע להסכמים בנושאים חשובים, כמו תשלומי מזונות, משמורת ילדים וחלוקת רכוש.

    גישור מתנהל בנוכחות של מגשר מקצועי, ובמקרים מסוימים ניתן להגיע להסכמים תוך פגישות ספורות בלבד. במקרים אחרים ההליך עשוי להיות ארוך יותר, מה שמשפיע באופן ישיר על עלויות הגישור.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה עולה הליך גירושין בגישור?

      העלות הכוללת של הליך גישור תלויה במספר מפגשי הגישור ובהסכמים שמגיעים אליהם. ישנה חלוקה לשלוש קטגוריות מרכזיות של גישור, כאשר כל אחת מהן מלווה בעלויות משלה:

      1. גישור בהסכמה מלאה: מצב אידאלי שבו בני הזוג מגיעים להסכמה מלאה בכל הסוגיות של הגירושין. במקרים האלו מגיעים להסכמים תוך שעות גישור ספורות, ותפקידו של המגשר הוא בעיקר ניסוח של הסכם גירושין. העלות של שעת גישור אחת בתהליך בהסכמה מלאה נע בין 700 ₪ ל-1,000 ₪. מחיר עלות פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה אגב, הוא 251 שקלים וקיימות אגרות נוספות על הפרק.
      2. גישור עם מחלוקות מתונות: הליך שבו יש מחלוקות מסוימות בין בני הזוג. בהליך מהסוג הזה יש למגשר תפקיד משמעותי יותר, והוא קירוב הרצונות של שני הצדדים. מטרתו של המגשר היא להביא לפשרה ולמצוא פתרונות שמקובלים על שני הצדדים. העלות של גישור עם מחלוקות מתונות משתנה בהתאם למספר הסוגיות והמחלוקות שעולות במהלכו, כאשר המחירים נעים בין 4,000 ₪ ל-6,000 ₪ בממוצע.
      3. גישור עם פערים משמעותיים: הליך שבו ישנן מחלוקות משמעותיות בין שני הצדדים. במקרים האלו שני הצדדים מגיעים למפגשים ללא בסיס של הסכמה ביניהם, מה שדורש הליך גישור מלא. מדובר בהליך ארוך יחסית שדורש הרגעה של הרוחות לפני תחילת הדיונים. המגשר ינסה להפיג את המתח עד כמה שניתן, ולאחר מכן ניתן יהיה לדון במחלוקות ובסוגיות שנוגעות לגירושין. ככל שהדיונים יתארכו, כך עלות הגישור תעלה אף היא. מחיר של גישור עם פערים משמעותיים עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים.

      כמה זמן אורך גישור גירושין?

      משך זמן הדיונים בהליך גירושין בגישור משתנה בין זוג לזוג. כאמור, כל זוג מגיע עם נקודה התחלתית שממנה נקבע משך ההליך, וככל שהעניינים מורכבים יותר – כך הליך הגישור מתארך.

      באופן כללי, גירושין בין זוגות עם ילדים משותפים אורכים כ-15 שעות בממוצע. פרק הזמן הזה כולל בתוכו תהליך של חתימה על הסכם גירושין, וגם אישור ההסכם על ידי בית משפט לענייני משפחה. ההגשה לבית המשפט תתבצע על ידי עורך דין גירושין.

      גישור בחינם: גישור במימון המדינה

      ישנם מקרים שבהם ניתן לעבור גירושין במימון המדינה.

      • לפי חוק לגישור חובה ויישוב סכסוכים במשפחה, ניתן לקבל 4 מפגשי גישור ללא תשלום ב"יחידת סיוע".
      • יחידת הסיוע ממומנת לפי חוק בית המשפט לענייני משפחה, ותפקידה הוא לגשר בין בני זוג עוד לפני הליך הגירושין.

      במקרה שלא ניתן להגיע להסכמה ותיקון של הנישואין, ניתן להתקדם עם הליך גישור מסורתי. במקרים שבהם יש מחלוקות משמעותיות בין בני זוג, ישנה המלצה להשתמש בשירותיו של עורך דין לענייני משפחה.

      עורכי דין מקצועיים מעבירים את הרצונות של שני בני הזוג במהלך הגישור, והם מסייעים במידה ניכרת בהגעה להסכמות הנדרשות. שירות מהסוג הזה מאפשר להוזיל בעלויות מפני שמפגשים בתיווך של עורכי דין הם קצרים יותר ומאפשרים להגיע להסכמות מהירות.

      כך או כך, גירושין בגישור מאפשרים להגיע לעמק השווה ולצאת עם הסכם גירושין שמקובל על שני הצדדים על מנת שיוכלו להמשיך הלאה בחייהם.

      *אנחנו עושים מאמץ לדייק ועדיין יובהר כי כל המופיע באתר L.Nadlan אינו מחליף ייעוץ משפטי, אין בו חוות דעת או המלצה. המסתמך על האמור – עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2316781 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף