Luach-Nadlan_MainPic עסקת נדל
Luach-Nadlan_MainPic עסקת נדל
פנייה לייעוץ אישי



    נפגעתם (חלילה) בתאונת דרכים – אלה הפעולות שחשוב לעשות

    במידה ואתם או יקיריכם נפגעתם בתאונת דרכים ואתם מסתייעים בעורך דין בתביעה לקבלת פיצויים, עליכם לדעת כי החוק קובע את גובה שכר הטרחה המקסימלי אשר יכול לגבות מכם עורך הדין.

    נפגעתם (חלילה) בתאונת דרכים – אלה הפעולות שחשוב לעשות

    על פי סעיף 16 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, נקבעו באמצעות המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תעריפים מקסימליים לגובה שכר הטרחה שיכול עורך דין לגבות מנפגעי תאונות דרכים.

    תוכן עניינים

    הגובה המקסימלי של שכר הטרחה עבור עורך דין אשר מגיע תשיבה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים, עבור נפגע תאונת דרכים או בני משפחתו, יכול להיות עד 8% + מע"מ מהסכום שהוסכם לשלם לנפגע.

    במידה והושגה פשרה לאחר הגשת תביעה ולפני מתן פסק דין, הגובה המקסימלי של שכ"ט יהיה 11%. במידה והליך קבלת הפיצויים הגיע לכדי הליכים משפטיים, מקסימום גובה שכר הטרחה שניתן לגבות במקרה זה הוא עד 13%.

    במידה והנפגעים שילמו שכר טרחה מעבר לתעריף זה, הם זכאים לקבל החזר עבור ההפרש אשר שולם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה עליכם לעשות במידה ונפגעתם בתאונת דרכים?

      במידה ונפגעתם בתאונת דרכים, הגשת תביעה לקבלת פיצויים על נזקים שנגרמו לכם היא בהחלט מה שעליכם לעשות, אולם לפני כן, ישנן מספר פעולות מיידיות שעליכם לבצע, ממש בסמוך לתאונה.

      ההתייחסות כאן היא למקרה בו אתם מסוגלים לתפקד, או שמסייעים לאדם אחר אשר נפגע בתאונת דרכים.

      1. תיעוד זירת התאונה – יש לצלם את זירת התאונה בתמונות ובוידאו ככל שניתן, מכל הזוויות. יש לתעד את הרכבים, הסביבה וכל מידע שיסייע בהמשך בתביעת הפיצויים.
      2. תיעוד הפציעות – יש לתעד את הפציעות בגוף הנפגעים. לעיתים לאחר מספר ימים ובטח לאחר מספר חודשים, הדברים נראים אחרת. כדאי לצלם הכל וכמובן לשמור העתקים לגיבוי במידת הצורך.
      3. איסוף פרטי האנשים המעורבים – יש לאסוף את פרטי האנשים המעורבים בתאונה; שמות מלאים, תעודות זהות, העתק ביטוח, מכיוון שהתביעה תוגש לחברת הביטוח של הרכב הפוגע.
      4. תיאור התאונה – יש לכתוב במדויק היכן אירעה התאונה, באיזה תאריך, באיזו שעה, גם אם לא יודעים בדיוק את הדקה, ניתן לכתוב בקירוב.
      5. גשו לקבלת טיפול רפואי – גם אם אתם חשים טוב ונפגעתם קל, ההמלצה היא לגשת לרופא באופן מיידי בכל מקרה, מכיוון שחלק מהפציעות יכולות להתעורר מאוחר יותר, ואם אין תיעוד של תאונת הדרכים מבחינת פנייה לקבלת סיוע רפואי, זה עשוי להיות בעוכרכם.

      כיצד נערכים להגשת תביעת פיצויים?

      במידה ואתם מסתייעים בליווי מקצועי של עורך דין המתמחה בנזקי גוף, הוא ינחה אתכם בדיוק מה עליכם לעשות וכיצד מתקדמים, ו"יתפוס פיקוד" על המצב. במידה ואין לכם עורך דין, אנו ממליצים במקרה כזה כן להשיג עורך דין המתמחה בתחום, מכיוון שהוא איש מקצוע בנושא ויוכל למצות את זכויותיכם בצורה הטובה ביותר.

      בכל מקרה, עליכם לאסוף את כל המסמכים, העדויות, והראיות שבידיכם בנוגע לתאונה, מכל הבחינות:

      • כל הצילומים שצולמו מזירת התאונה
      • פרטי האנשים המעורבים
      • עדויות של אנשים שראו את התאונה
      • כל מסמך המתייחס לנושא רפואי – חוות דעת, ביקור אצל רופא, ביקור במיון, אשפוז, כל צילום שבוצע וכו'.

      האם תביעת הפיצויים מוגשת לביטוח הרכב או לביטוח הלאומי?

      שאלה מצוינת. התביעה מוגשת לביטוח הלאומי במידה ומדובר בתאונת עבודה, מיד נפרט על כך. לביטוח הרכב מוגשת התביעה בגין פיצויים עבור נזקי גוף. כל רכב בישראל מבוטח בביטוח חובה, ולכן כל מי שנוסע ברכב מבוטח. התביעה מוגשת לחברת הביטוח של הרכב הפוגע.

      מתי מוגשת תביעה לביטוח הלאומי?

      תביעה למוסד לביטוח הלאומי מוגשת במידה ומדובר בתאונת עבודה. איזו תאונה מוגדרת כתאונת עבודה? תאונה אשר אירעה בדרך לעבודה, או בדרך מהעבודה, כאשר הנפגע היה במסלולו הרגיל והידוע לעבודה או מהעבודה.

      תנאים נוספים שמוגדרים כתאונת עבודה גם אם סטה הנפגע ממסלולו הם אם הסטייה נעשתה על מנת להביא את ילדיו לגן או מהגן, ואם הסטייה נעשתה על מנת להתפלל.

      במקרים כאלו תוגש תביעה לביטוח הלאומי, והנפגע יוכל לקבל החזר הוצאות רפואיות, מענק חד פעמי, קצבת נכות, כל אלו ונוספים הם חלק ממדרג הזכויות שניתן לקבל, לאו דווקא את כל הזכויות יחדיו.

      המאמר, באדיבות אתר תאונות דרכים

      *אנחנו עושים מאמץ לדייק ועדיין יובהר כי כל המופיע באתר L.Nadlan אינו מחליף ייעוץ משפטי, אין בו חוות דעת או המלצה. המסתמך על האמור – עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2316781 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף